2007-10-02

På praktik

Så har jag "landat" i Nyköping och gjort mig hemmastadd i gästrummet som är mitt hem under kommande tre veckor. Än så länge pysslar jag mest med min övning som jag ska ha nästa vecka.

Idag har jag varit på ett möte med Nyköpingshem, under praktiken har jag nämligen fått ett litet bonusprojekt att pyssla med. I området Brandkärr är räddningsvägarna lite knepiga och jag ska inventera samt föreslå åtgärder till sista fredagen jag är här. Dagens möte gav mycket så nu ska jag bearbeta det lite och sedan titta på hur jag ska lägga upp inventeringen.

Har även åkt på två larm, en trafikolycka med två bilar som frontalkrockat samt en flishög som stod och rykte igår kväll. I morse fick styrkan åka och släcka den då den självantänt. Idag har någon tydligen åkt iväg för att hjälpa en tjur som fastnat någonstans. Också ett larm.

Klart, slut.

Inga kommentarer: