2007-04-14

Vidskeplighet

Idag är det fredagen den trettonde och SRV:s statistiker lär väl som vanligt ha blivit nedringd av en massa journalister som vill skriva om fredagen den trettonde. Men faktiskt är det så att det inte, statistiskt sett, inträffar fler olyckor på fredagen den trettonde än någon annan fredag. Jag har dock lyckats se en svart katt idag. En slump?

Det blev ingen övning igår. *morr* Jag som hade sett fram emot den...

Nåja, idag hade vi avslut på situation 2:2 om tillsyn (mycke lagstiftning blir'e...) och en stadsvandring i Lund med SSv om byggnader. Det var intressant även om jag kunde en hel del sedan tiden i Norrtälje med deras brandskydd av trähusen. Vår lärare gav oss godis varje gång vi sa en bra sak när vi stannade till under vandringen. Hunduppfostran? Njae, men det var gott godis! :) Passade på att njuta i solen så länge jag kunde.

Imorgon bär det av till Nyköping för 3 veckors praktik. Lite nervöst, mycket spännande och väldigt kul på samma gång! Jag återkommer med rapporter därifrån, men jag vet åtminstone att jag ska göra en tillsyn med en "skugga" och en helt självständig tillsyn (båda enligt LSO). Här ska myndighetsutövas! ;)

Klart, slut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill med ha godis när jag har rätt. Men då skulle jag bli tjockare*skojar* :o)