2007-04-16

På plats

Så har jag då hamnat mitt i smeten av Nyköpings räddningstjänst. Kom hit i lördags och hämtades av U. Sedan dess har jag fått kläder, inloggning till datorerna, rum och annat för strukturen. Idag var första "riktiga" dagen på praktiken. Den började med avfärd mot Studsvik där vi hade en träff om deras verksamhet eftersom räddningstjänsten ska byta kontaktperson. Intressant att få titta runt lite i en säkerhetsklassad anläggning. Radioaktivt? Jodå...lite här och var! ;)

Har även hunnit med att fysa med dagskiftet idag. Eller rättare sagt så blev jag "kommenderad" när jag sa att jag var sugen på att spela innebandy. Mitt lag vann! :D (och undertecknad gjorde 4 mål och 5-6 assist...måste ju få skryta lite)

Larm då? Inte mycket stort än... Ett felaktigt automatlarm och falsk gräsbrand (det var en grill...) igår och ett litet larm om bilbrand för någon minut sedan. Bilbranden tog dock Trosa hand om. Sörmlandskustens räddningstjänst innefattar nämligen Nyköpings, Trosa och Oxelösunds kommun och snart även Gnestas.

Klart, slut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åå redan larm, vilket flyt ;o)