2007-04-19

Storbrand

Jodå, det kan hända saker i Nyköping oxå. När jag stod i duschen strax efter 07 kom automatlarmet i högtalarna. Kände inte för att stressa upp genomhal av duschtvål så jag stannade kvar i godan ro och duschade klart. När jag sedan kom upp till vakten (sambandscentralen) så hade det redan börjat dras Nyköpings deltid och deltidsstationer utifrån. Larmet var alltså skarpt...

Så det finns lite foton att beskåda på Sörmlands Nyheter. Själv fick jag agera lite stabsassistent på skadeplatsen, fixa fika, åka och byta luftpaket med mera. Nog hade jag kanske agerat annorlunda med skadeplatsindelningen men... ;) Hur som helst var det synnerligen effektivt att använda en grävare. Men branden höll sig ändå inom lagret, däremot blev det en hel del rökskador på andra håll.

Imorgon blir en heldag med brandfarlig vara, möte om samhällsbyggnad och "trähustjöt" med en av ingenjörerna här.

Klart, slut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Saknar dig! :) Hoppas du har en bra helg i Nyköping. Ska bli roligt att få se stan! :)

/H