2007-04-11

Påsken som gick

Så är jag åter i Skåne efter påskledighet i Umeå. Det var mitt kortaste och sista påsklov faktiskt. Lite historiskt på nåt sätt... Men likväl var det väldigt skönt att få vara ledig ett tag. Även om inlämningsuppgiften i räddningstjänst och byggnader gnagde lite i bakhuvet. Den lämnades in ikväll dock så nu är samvetet rent! :)

Den här sista veckan är det lite grann som ska fixas och desto roligare saker också! Idag hade vi heldag om LBE, Lag om brandfarliga och explosiva varor, med E från SRV. Lagtexter blir lätt sömnpiller men som tur var hade vi lite (dråpliga) exempel från verkligheten. Visste du till exempel att det krävs tillstånd för att få använda Tipp-Ex på jobbet?! ;)

Imorgon är det sambandsövning på förmiddagen och sedan ska jag antingen fatta posto i biblioteket eller träna på gymet. Kl 16 har jag egen övning med ett gäng SMO:are som Brandkvinnan har styrt upp. Den ser jag fram emot! :) Fredagen kommer så ägnas åt avslut på situation 2:2 om tillsyn samt en stadsvandring i Lund som avslutar inlämningsuppgiften i räddningstjänst och byggnader. Och på lördag åker jag till Nyköping, wohaa!

Klart, slut.

Inga kommentarer: