2007-02-15

Livräddarna

Har suttit och kollat på senaste avsnittet av "Livräddarna" på nätet ikväll. Av någon anledning hyser jag samma fascination för programmet varje gång, även om jag på förhand vet att det kommer avhandla minst en lägenhetsbrand. Och just det är svagheten med programmet, det fokuserar väldigt starkt på just lägenhetsbränder. I nästa avsnitt kommer visserligen en trafikolycka men det är också den enda på hela serien av 8 program. Synd, för brandmannens larm handlar ju inte bara om brand i byggnad. Men det blir förstås bra TV... ;)

För den delen hade NyT ett miniproblem om ljus som balanserar en linjal. Lösningen finns längst ned, men fuska inte! :) Jag hade fel, men orkade inte ägna för mycket tid på att räkna om jag ska vara ärlig.

Morgondagen kommer att ägnas helt åt ledarskapets ädla konst. Bland annat en redovisning basgruppsvis om makt. Ett för mig inte helt obekant ämne då jag har läst en hel kurs (10 p) om organisation och ledarskap. Det känns skönt med känslan av att känna igen varje ord som vår lärare säger, he-he. Helgen kommer för övrigt att spenderas i Linköping för 25-årsfirande samt en "dejt" med en väldigt gammal kompis. Av olika anledningar kommer den dejten att bli väldigt trevlig tror jag.

Börjar längta (mycket) efter praktikperioden. Jag har faktiskt bestämt mig för vad jag ska söka i första, andra och tredje hand, förutsatt att de kommunerna erbjuder praktikplats. Men vilka kommuner det är håller jag för mig själv tills praktiken är spikad och klar.

På tisdag om två veckor ska jag på en minikurs i journalistik på Sydsvenskan. *längtar* Gratis och de bjuder på lunch...mycket angenämt.

Låten just nu: Peter Cetera - Glory of Love

Klart, slut.

1 kommentar:

Pontus sa...

Jag hade rätt! Men tänker inte säga nåt till andra hugade knåpare ;)