2007-02-11

Första gången som RL


Söndag och snart är helgen slut och det är snart dags för en ny vecka RUB. I fredags hade jag min insats som räddningsledare. Min styrka åkte på en butiksbrand (7-Eleven av någon anledning). Jag tyckte det gick bra, vår lärare trissade upp insatsen med att spela polis och meddela att någon form av hot hade uttalats mot alla 7-Eleven-butiker i området. Kanske en bombhot. Hur som helst så fick mina rökdykare jobba hårt i containrarna som var vårt 7-Eleven. Varm rökdykning, svettigt men kul... :)

I fredags hade vi avslut för vår första situation också. Så nu kan man väl säga att vi vet bra mycket mer än innan RUB om hur man leder en lägenhetsbrand och vad man ska tänka på då. Men som vår handledare sa, i höst blir det värre.

Lyckades dock få en sträckning i ryggen efter min insats så resten av fredagen kände jag mig tämligen handikappad. *morr* Men det har börjat släppa så jag borde vara OK senast onsdag tycker jag. Saknar träningen, men det får vänta... Har ju ingen lust att krascha ryggen än! ;) Förresten, på fotot är det FL som fogfighterventilerar. Alltså, man öppnar strålröret till en kon och vattnet skapar då ett undertryck som suger med sig rök. Fungerar rätt bra som synes.

Klart, slut.

Inga kommentarer: