2007-02-07

Oaaahh...ljuva liv



Yeah! Idag och imorgon är det insatsövningar på schemat för RUB07. Mycket roligt och lärorikt! :) Idag blev det tre bränder (varav en sketen sommarstuga...) och en trafikolycka. Intressant, lärorikt och framförallt kul! På fotot är mina kamrater på språng mot rök i trapphus (jag var markör). Imorgon kl 08:45 åker jag som räddningsledare för 4 brandmän (dvs mina basgruppskamrater). Undrar vad det blir för olycka...

På fredag har vi avslut för situation 1:1, en lägenhetsbrand. Orkar inte sätta mig med lärofrågorna till den ikväll, det får bli imorgon. Frågorna är ändå klara till 90%, de behöver bara lite finslipning så att säga. Har efter lite eftertanke kommit fram till att Revinges pedagogik (problembaserat lärande) är så mycket roligare än LTH:s (föreläsningar med >150 pers, typ). Den enda nackdelen jag kan komma på är att Revinge är 2 mil från Lund, således kan man inte knalla över till deras bibliotek när man vill! ;-)

Nu ska jag sätta mig och läsa igenom föreläsningsanteckningarna från Ledning 1 & 2.

Klart, slut.

Inga kommentarer: