2007-01-22

Första dagen avklarad

Så var första dagen på RUB avklarad! Mycket information blir det men också en hel del tillfällen till skratt. Klassen är ett härligt gäng på...vad blev det nu, 23 stycken killar och tjejer. Schemat är till 99% spikat:

Imorgon - uthämtning av larmställ och bibilioteksinfo
Onsdag - Läkarundersökning, info om fordon, mtrl mm
Torsdag + fredag - Övningar på fältet, in i elden! ;)

Jag ser verkligen fram emot det här, en massa trevliga människor och en massa saker att lära sig. Jihaa!

Idag började jag min kurs i utryckningskörning också. En teorikurs på distans via UVS som verkar lovande. Visserligen ingår ingen praktisk körning, men å andra sidan behöver jag det inte så direkt heller...däremot är det alltid trevligt att fördjupa trafikkunskaperna och då speciellt de som tillhör området utryckningskörning.

Nu dags att stöka med matlådor, nu ska jag väl få lite rutin i dagarna. Trots allt har höstterminen varit rätt "slapp" och nu återgår vi i 8-16-schema så att säga. Men det blir nog bra det...lite jobbiga morgnar i början kanske! ;)

Förresten: nu är risk- och krismanagement avklarad och ytterligare 20 p inskrivna! Dags att plocka ut ett kursintyg och sedan är de akademiska studierna helt finito! (för denna gång?)

Klart, slut.

Inga kommentarer: