2007-11-24

Slutet närmar sig

Så har RUB07 bara 3 veckor kvar på Revinge innan vi ska kasta oss ut i verkligheten. Tiden har gått otroligt fort, med risk för att jag upprepar mig från något tidigare inlägg. De senaste veckorna har vi haft ledningsövning i Firestudio, PIC-övning i Sjöbotrakten och mastodontstabsövning i Helsingborg (07-23). Och fortfarande har vi två insatsövningar kvar, varav en nästa vecka och en veckan därpå.

Vad har vi då egentligen lärt oss? Ja, om man jämför oss med hur vi var i början på året är skillnaden enorm. Speciellt i kursen "ledning av räddningstjänst" tror jag att de flesta av oss skulle skratta lite om vi såg oss själva som vi var i januari. För att inte tala om allt förebyggande vi lärt oss i form av tillsyn, handlingsprogram, extraordinära händelser med mera.

Själv ser jag med tillförsikt fram mot den 7 januari då jag börjar mitt jobb. Under 2008 kommer jag förutom min dagtidstjänst också gå introduktion till brandingenjörsberedskap och målet är att jag i november/december ska ingå i beredskapen. Och då har vi förhoppningsvis fått vårt nya ledningsfordon levererat!

Klart, slut.

Inga kommentarer: