2007-06-28

Just ja

Jag har ju faktiskt en blogg också. Anledningen till att jag inte har uppdaterat så värst på sistone är tids- och orkbrist. Dock har det ju hänt en del på de 22 dagar som gått sedan jag uppdaterade sist.

Tyvärr fick jag inte jobbet i Nyköping, av skilda anledningar. Så jag och H siktar in oss på andra trakter istället. Dock återvänder jag till Nyköping i höst för 3 veckor praktik vilket jag ser fram emot väldigt mycket.

Vi har haft slutövningar med LTH-studenterna och jag har hunnit vara iväg på brandmannajobb under STCC-loppet (Swedish Touring Car Championchip) i Anderstorp. I slutet av juli ska jag tillbaka dit igen som brandman, då under WTCC (World Touring Car Championchip)

Veckan innan midsommar hade vi praktisk examination i kem och ett teoriprov i kem. Jag blev godkänd på båda så jag har ingen rest över sommaren. Skönt att ha ryggen fri! :) Midsommaren spenderades i Göteborg tillsammans med H och hans trevliga "kollektiv" (de är ju bara tre totalt...)

Sambon H har åkt iväg till Norrland för att jobba på fabriken och jag stannar kvar i Lund för att läsa en sommarkurs. Imorgon åker vi, på skilda håll, till Östersund för att vara med på U och T när de gifter sig. Mitt stalltips är att det blir en toppenhelg! :)

Klart, slut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tråkigt att du inte fick jobbet =(
Så du var i Anderstorp..Har varit där en gång och det regnade och åskade, inte så kul kanske...
Kul att du inte har något kvar från skolan nu i sommar.
Själv hittade jag nyss en toppenbil som var så bra man kunde tänka sig. Ringde i extas för att fråga om den var kvar. Äntligen tänkte jag har jag hittat en bil som kunde ersätta Grållen. Tror du bilen var kvar? Suck... =(