2007-05-19

Åter till verkligheten

Veckan har tillbringats med lektioner i taktik, skum, brandgasventilation och saxofon. Dock har veckan varit rätt kort eftersom det var Kristi Himmelfärds dag i torsdags. Men tack vare F:s initiativ hade vi en egen övning igår (fredag). Kort och gott brand i flervåningshus med två rökdykargrupper. Jag var säkerhetsansvarig (eftersom det behövs vid varje egen övning) så jag deltog inte men det var lärorikt ändå! Och en bra uppvärmning inför den kommande veckans insatsövningar med SMO.

Annars har veckan varit lugnt, har mest ägnat mig åt att inte överbelasta mitt knä. Var på gympa med stång på Gerdahallen idag och det kändes väldigt bra! Nu är det dags att börjar träna igen så smått! :)

I övrigt lutar det rätt mycket åt att jag stannar kvar i Lund under sommaren och läser en sommarkurs. Väntar på besked från två sommarjobb som båda i sig är väldigt intressanta men på orter där det kan bli lite knepigt med bostad. Men får jag något av dem så får jag ta en funderare på hur jag gör. Det är ju aldrig fel med lite pengar efter sommaren... ;)

Klart, slut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Japp det ska bli såå skoj =) Fick ju reda på att de hade dragit ner brandbilar så vi kanske bara fick vara med som markör. Men fick veta att bara de tre första på listan ska få någon vettig uppgift :o) (Jag stod först).
På onsdag har jag rullbandstest och vi ska redovisa så då kunde jag inte =( Annars hade jag helt klart varit med. Vilken dag ska du leda en grupp? *spännande*