2007-03-02

Kunskapskontroll

I onsdags hade jag kunskapskontroll, något som tydligen ska motsvara tentorna på LTH! Hehe... Det går, eftersom Räddningsverket inte får "examinera", inte att få godkänd eller icke godkänd utan okej eller ej okej på kunskapskontrollen. Intressant fenomen. Hur som helst, det gick ut på att testa oss i att hantera Radio B96, hantera ett larm som styrkeledare och svara på några teorifrågor kring lagen om skydd mot olyckor.

På måndag börjar vi med kem. Det ska bli riktigt roligt och intressant, kem brukar upplevas som det klurigaste på hela RUB sägs det.

Och studentmailen låg nere i nästan en vecka. Nu precis började den att fungera. Ack ja... Vad har Lunds universitet en datorcentral till om den inte klarar av att hantera ett strömbortfall?!

Förresten roligt att se att det börjar hända saker kring ESS-frågan. Jag skrev ju trots allt mitt examensarbete om det. Återstår att se om Sverige kan fiska fram finansieringen tillräckligt snabbt så att inget annat land "hinner före"... Onekligen vore det en jättegrej om ESS placeras i Lund. Wow liksom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaha du har oxå en blogg ;o)
Tycker du uppdaterar för sällan *thihi*. Smaklig måltid fresten, jag har nästan precis käkat frukost så det tar ett tag till min lunch...